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Les salons de discussion du Club944.net => Le salon de l'auto => Discussion démarrée par: Agato le 23 Décembre 2019, 07:25:33

Titre: [drift mode] Ken Block peut aller se rhabiller
Posté par: Agato le 23 Décembre 2019, 07:25:33
L'article est en anglais mais inclut une vidéo de démo (avec une DeLorean électrique :)) Il y a une seconde vidéo plus bas dans l'article qui présente la conversion.

https://news.stanford.edu/2019/12/20/autonomous-delorean-drives-sideways-move-forward/ (https://news.stanford.edu/2019/12/20/autonomous-delorean-drives-sideways-move-forward/)
Titre: Re : [drift mode] Ken Block peut aller se rhabiller
Posté par: Zicia le 23 Décembre 2019, 11:57:17
Merci pour le partage  :enaccord6:
"Electric motors provide 7,000 Nm of torque to each rear wheel."
Wow :shock:
Si le chiffre est exact, Ca doit être violent.
Une T250 avec un kit LR ça fait quoi... 450 N.m à tout casser? Les 14 000 N.m me paraissent... généreux  Non?
Probleme d'unité?

Sinon Ken Block est pour moi le pilote le plus surestimé, toute période confondues.
Il n'a rien gagné de significatif. Finir des courses est déjà une performance pour lui.
Un gros bourrin en somme.
Le mieux étant d'avoir fait 3x 2eme en Rally America.
En WRC il n'a jamais fait mieux que 20ème alors qu'il a des budgets super élevés.
Au final il est surtout fort pour cramer des pneus, plier des caisses et sourire à la caméra.
(je ne dis pas que je fais mieux, soyons clairs)
Titre: Re : [drift mode] Ken Block peut aller se rhabiller
Posté par: wilde le 23 Décembre 2019, 13:06:39
Ah, si on faisait la liste des estimés sur-estimés...  :roll: ;)

Mais comme le but est d'être estimé, il y a réussi !

 ;)
Titre: Re : [drift mode] Ken Block peut aller se rhabiller
Posté par: lordchaos le 23 Décembre 2019, 14:47:11
Et là c'est le drame   :mdr8:



Titre: Re : Re : [drift mode] Ken Block peut aller se rhabiller
Posté par: Agato le 24 Décembre 2019, 17:49:46
Merci pour le partage  :enaccord6:
"Electric motors provide 7,000 Nm of torque to each rear wheel."
Wow :shock:
Si le chiffre est exact, Ca doit être violent.
Une T250 avec un kit LR ça fait quoi... 450 N.m à tout casser? Les 14 000 N.m me paraissent... généreux  Non?
Probleme d'unité?
Les chiffres varient d'un communiqué à l'autre...

En 2015 il était question de "4,000 pound-feet" soit près de 5500 N.m :
Citer
Working closely together gave the Stanford team early access to a brand new platform derived from Renovo’s electric supercar that delivers 4,000 pound-feet from on-motor gearboxes to the rear wheels in a fraction of a second – allowing precise control of the forces required to drift.
https://news.stanford.edu/2015/10/20/marty-autonomous-delorean-102015/ (https://news.stanford.edu/2015/10/20/marty-autonomous-delorean-102015/)

Dans les derniers communiqués, on peut lire que "Each motor can provide a peak torque of 700Nm"

Citer
The stock engine has been replaced by a 400HP/740V Renovo electric drivetrain that powers the rear wheels. A bespoke electric power steering system allows for computer control of the front steering angle. MARTY is also equipped with a Brembo brake-by-wire system that can control the brake pressure on each wheel independently. A dual-antenna GPS/inertial navigation sensor fusion system is used to measure the position, velocity, and angle of the vehicle.
https://ddl.stanford.edu/marty/overview


Stage 1: 370V Single-pack Configuration


Two motors drive the left-rear and right-rear wheels independently, through a gear box with a fixed 4:1 ratio. The gears are straight-cut, and thus produce an awesome racecar/spaceship-esque whine - this can be heard in the on-board footage. In the experiments in Automated Vehicle Control Beyond The Stability Limits, the wheels are electronically controlled to operate at the same slip, similar to a physical 'locked' differential. Each motor can provide a peak torque of 700Nm, and they are mounted back-to-back between two machined aluminum plates that form the 'motor cradle'. The gearboxes are installed on the outside of this cradle.

Stage 2: Upgrade to 740V Dual-Pack Configuration

A second battery pack was installed in the front trunk, a.k.a `frunk', to bring the total system power to the current value of 400HP at 740V, with 20kWh of capacity.
https://ddl.stanford.edu/marty/electric-drivetrain-and-steering-actuation (https://ddl.stanford.edu/marty/electric-drivetrain-and-steering-actuation)

Dans tous les cas il y a largement de quoi drifter, et la vitesse de contre-braquage est impressionnante elle aussi. ;)