Développe tes commentaires, de façon factuelle si possible !
Merci
Ben pour le moche, inrevendable et que ça coûte la peau des rouleaux à entretenir je pense qu'on est d'accord.
Sinon pour la fiabilité en gros le revêtement de cylindres sur les v8 part en grumeaux et ça fait des factures à 20k soit beaucoup plus que la valeur de la voiture. A une époque j'ai regardé parce qu'effectivement au prix de l'occase, surtout quand je vivais en GB, ça fait pas cher au kilo mais un peu de recherche m'a vite calmé.
Pour ceux qui causent le Shakespeare:
These early Cayennes are not paragons of reliability, though, and age doesn’t help. Here, too, they are like a modern 928, especially in their electrical gremlins. Porsche specialist JZ Machtech goes so far as to recommend buyers avoid a pre-2007 Cayenne S entirely, thanks to a tendency beyond around 70,000 miles towards disintegrating Lokasil cylinder coatings and consequent catastrophic engine failure. A new engine from Porsche, once fitted, will - at around £18,000 - cost more than the car is worth.
In fact, JZ Machtech has given up selling all early Cayennes because they cause too much grief when customers bring them back for the inevitable faults to be fixed. Typically you’ll find early Cayennes at 4x4 specialists rather than Porsche specialists, where the vibe is as different as the customers. So avoid the S and either opt for a sensible V6 (quite slow and little more economical than the S) or go for broke, brace yourself for a regular 14mpg and find a Turbo from £15,000. It’s bonkers, but there’s nothing else quite like it.